top of page

VZŤAHY - Ja, Ty a aké to je medzi nami, TANTRA joga pre ženy

V nedeľu 22. MARCA, 14:00 - 19:00, vstup: 28 EUR

Intenzívny zážitkový workshop pre začiatočníkov aj pokročilých.



VZŤAHY

JA, TY A ČO JE MEDZI NAMI.

Tantra joga pre ženy s Mariannou

Žiť znamená stretávať sa, stretávať sa s prostredím, inými, ako aj vzťahovať sa sám k sebe, dokonca aj spiritualita je vzťahová.

Ja a ten druhý a to, čo sa deje medzi nami, sú tými, čo do vzťahu vstupujú.

Poznanie toho, čo je nám vlastné, je základným predpokladom pre to, aby aj vzťah bol jasnejší.

Niekedy sa stáva, že hranice medzi tým, čo som ja a čo už nie som ja sú nejasné... aj vzťahy sa potom stávajú nejasnými. Čo prispievam do vzťahu ja a čo ten druhý? Čo sa deje v tom priestore medzi?

Predpokladom dobrých vzťahov sú JASNÉ HRANICE. Tieto hranice sa občas stierajú, najmä v blízkych vzťahoch, ale len na krátku dobu. Potom sa zase vráti každý na svoje miesto. Každý má svoje miesto. Ja som tu a ty si tam. Uvedomujem si odlišnosť seba od prostredia, od iného, odlišnosť iného a jeho právo byť takým.

Jasnosť sa stráca aj tam, kde v dôsledku neoprávnených požiadaviek a ústupkov, jeden alebo druhý ustupuje alebo si nárokuje. Ako sa asi taký vzťah dá nazvať prospešným pre rast?

Hranice nie sú nejakou fixnou čiarou, nemenným postojom vo vzťahoch. Menia sa. V istom prostredí slabé, priepustné a inom zase pevne rigidné, ak sme sa ocitli v toxickom prostredí. Hranice nás chránia, vytvárajú ochranu pred okolím. Zároveň nás aj s okolím spájajú, vieme prijímať a dávať, v harmónii, vyrovnane. Ak by boli nepriepustné, nevieme sa s okolím spojiť a prijať aj to výživné. Hranice nás vymedzujú, jedinec ako autenticky jedinečná bytosť iná a zároveň v spojení s druhými. Byť sám sebou, uvedomujúc si odlišnosť, jedinečnosť toho druhého.

Ak si uvedomujem odlišnosť iného, len vtedy ho skutočne vnímam, len vtedy je možný vzťah a nie nejaká nejasná fúzia, kde neviem, čo som ja a čo už nie som ja.

Hranice nie sú našim väzením, ak sú polopriepustné, chránia ako aj spájajú. Sú naše hranice nemenné, naučené, alebo sa aktuálne prispôsobujú tomu, čo je prítomné a ako to celé vlastne robíme, ako sa „hranicujeme“ alebo inak povedané kontaktujeme ?

Našim prvým vzťahom je vzťah k mame, potom k otcovi, potom k ich vzťahu a následne s okolím. V tomto workshope preskúmame seba, naše vzťahovanie sa k sebe, iným k našej mame, otcovi ako aj k ich vzťahu.

Budú použité meditačné techniky, hudba, tanec, vedomý pohyb a zdieľanie sa s plným rešpektovaním tempa a procesu jednotlivých účastníkov. Workshop bude vedený zážitkovou formou. Nie je potrebná predchádzajúca skúsenosť s jogou ani s tantrou.

Marianna Mereššová – v dlhodobom výcviku Gestalt psychoterapie, lektorka Mohendžodáro-tantra jóga pre ženy a terapeutka symb.-relax.terapie, pracuje s deťmi ako aj dospelými ako psychologička v Košiciach


Vezmite si so sebou: pohodlné oblečenie, ideálne širokú sukňu a šatku na oči, nech ostaneš ničím nerušená, sama sebou.



Prihláste sa na info@mojajoga.sk


bottom of page